5 strategií, jak zatočit s nespavosti

10 Strategies to Beat Insomnia and Keep Regular Sleep Hours

Odhaduje se, že až 40% lidí spí méně než je doporučeno. Jenom v Americe insomnie trápí více než 30% populace. Kvůli dnešnímu modernímu způsobů života, nabitému programu a obecně životnímu stylu, se toto číslo pořád zvyšuje. Podívejte se na několik jednoduchých způsobů, jak můžete zatočit s insomnií. 

Vytvořte si rutinu 

Zkuste chodit do postele ve stejnou dobu a taktéž ve stejnou dobu stávat každé ráno po celý týden. Když si vytvoříte takovou rutinu, tak i vaše tělo se již na to zvykne a tudíž bude pro vás mnohem jednodušší následně usnout.

Vstaňte z postele, pokud nemůžete usnout 

Pokud ležíte v posteli a nemůžete usnout po dobu 20 minut, vstaňte a běžte dělat něco jiného. Jenom se držte dále od jakékoliv elektroniky. Tímto způsobem prolomíte různé negativní asociace, které máte spojené s posteli a nemožností usnout. Zkuste například číst knížku nebo si pište deník. Nicméně mějte na paměti to, že během této činnosti byste měli relaxovat, nemělo by vás to stresovat.

Žádná elektronika 

To zahrnuje jak sledování televize, tak i používání mobilu, počítače nebo iPadu. Velké množství lidí vidí tyto nástroje jako způsob relaxu, ale pravda je taková, že právě to jasně vyzařující světlo narušuje naše spánkové hodiny a tudíž můžeme mít problémy s usnutím.

Cvičte 

Cvičení je skvělým způsobem jak se nejen dostat do formy, zlepšit si náladu, ale taky se vám bude díky tomu lépe v noci usínat.

Vyhněte se na večer kofeinu 

Možná vás to překvapí, ale kofein se drží v našem těle po dobu až 6 hodin. Jestliže pijete kávu nebo jiné nápoje obsahující kofein na večer, je dosti pravděpodobně, že právě kvůli tomu se vám může špatně spát. Všichni moc dobře víme, že kofein po ránu je jedna z nejlepších věcí na světě a nic člověka tak nenakopne. Nicméně konzumování kofeinu ve večerních hodinách není zrovna nejlepší nápad, pokud se chcete dobře vyspat.

Zdroj: http://www.lifehack.org/467558/10-strategies-to-beat-insomnia-and-sleep-better

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.